Odpowiedzialne AI, godne zaufania AI to hasła powtarzane tak często przez biznes, że mogły już spowszednieć. Jednak z każdym rokiem kwestia społecznej odpowiedzialności twórców sztucznej inteligencji będzie coraz istotniejsza. Odpowiedzialne muszą też być technologie, coraz częściej zdolne podejmować decyzje samodzielnie. “Cat Royale” to nowa praca brytyjskiej grupy artystów Blast Theory, w której trzy koty żyją w utopii zarządzanej przez AI. Z naszymi gośćmi chcemy rozmawiać o granicy między odpowiedzialnością i nadzorem. Oraz o tym, jak wypracowywać zasady odpowiedzialnego AI w dialogu inżynierów i technologów z resztą społeczeństwa.
Keynote: Matt Adams (w jęz.angielskim)
Dyskusja: Zofia Dzik, Jakub Depczyński, Alek Tarkowski (w jęz. polskim)
Matt Adams
Artysta, kurator i wykładowca. Współzałożyciel w 1991 roku Blast Theory, grupy artystów słynących z multidyscyplinarnego podejścia wykorzystującego nowe technologie w teatrze, grach i sztuce wizualnej. Od 1997 roku grupa współpracuje z naukowcami z Mixed Reality Lab na Uniwersytecie w Nottingham. Matt był kuratorem w Tate Modern i ICA w Londynie oraz wykładowcą na Uniwersytecie Stanforda, Royal College of Art i Sorbonie. Jest laureatem nagrody Maverick Award na Game Developers Choice Awards, byłym Thinker In Residence dla rządu Australii Południowej oraz inauguracyjnym artystą rezydującym w Światowej Organizacji Zdrowia w Genewie w 2018 roku. Jest honorowym członkiem Uniwersytetu w Exeter.
Zofia Dzik
Impact inwestorka, innowatorka, strategiczna myślicielka. Prezes Instytutu Humanites, wspierającego rozwój społeczeństwa i kapitału społecznego w obliczu skutków rewolucji technologicznych. Pionierka rynku fintech w CEE, doświadczona C-Level menadżerka, członkini licznych rad nadzorczych. Założycielka i przewodnicząca Rady Programowej Centrum Etyki Technologii, think tanka na rzecz technologii przyjaznych człowiekowi i światu. Prowadzi badania w obszarach gospodarki, nowych technologii, rynku pracy, zjawisk społecznych.
Jakub Depczyński
Historyk sztuki i kurator. Pracuje w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie jako researcher w dziale badań oraz kurator programu publicznego poświęconego katastrofie klimatycznej. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Kulturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Interesuje się praktykami postartystycznymi, relacjami technologii i sztuki oraz współczesną myślą ekologiczną.